Saturday, October 06, 2012

too much that TIME CANNOT ERASE

balik je bilik malam tu aku mandi. kepala aku pening sangat. whenever i think of him, kepala aku jadi pening. aku teringat dia. muka dia, suara dia. bila dia sedih, bila dia gembira. aku teringat semua tu. esok (October 4th) at 9.00 am ada test bel. finish at 12pm. jenazah nak dikebumikan pukul 11 am. banyak yg aku fikir. tidur aku tak lena. i keep cry and cry. im so exhausted. aku baca text dia. banyak yg aku dah delete masa aku gaduh teruk dengan dia dulu. aku lega yg kitorang dah okay before semua ni terjadi. 

aku cuba tidur tapi tak boleh. aku text mirul. mirul main game, mirul marah aku sebab aku tak sabar. ya Allah. lagi bertambah sedih. last last aku pejam mata, aku tertidur. dalam pukul 4 pagi macam tu mirul call. borak punya borak tetiba mirul tanya 'fydo mcm mana tadi' SPEECHLESS then aku nangis, aku cakap 'kite taknak cerita pasal dia dah, kite sedih' pelan pelan mirul pujuk, aku pun cerita' borak punya borak, mirul dah mengantuk then dia tidur. aku tak boleh tidur dah. aku rasa macam arwah ada dekat dengan aku. aku terasa sangat. then aku turun katil bawah, aku duduk kat katil miza. aku menangis. sebak sangat. tak percaya yg fydo dah takde, shafiq dah takde. atin terjaga 'ain kenapa?' aku dengan teresak esak jawab 'sebak. sedih sangat, teringat arwah' 

dalam pukul 6 am aku tertidur jugak. pagi tu final exam bel 260. start je exam, apa yg aku baca semua tak masuk dalam kepala aku. aku baca banyak kali tak boleh jugak. i keep thinking about him. 'tak boleh macam ni. aku kena jawab jugak exam ni. aku kena usaha jugak. fydo mesti nak tengok aku berjaya' dalam hati. dulu arwah pernah cakap 'tu laa hang, main main lagi. kalau hang tak main main last sem, semua class hang sama dengan aku. boleh lepak sama. aku pun boleh kacau hang. this sem hang buat betul betul, nanti next sem semua class hang sama dengan aku' aku terus start highlight mana isi penting apa semua then baru lah aku faham essay tu pasal apa. habis bahagian reading, aku jawab bahagian essay pulak. kalini, air mata aku terus gugur. aku teringat sangat dekat arwah. selalunya kalau aku ada salah grammar ke spelling even pronunciation aku salah, mesti dia pulun bahan aku. padahal salah sikit je. 'YOU SUCK FYDO' aku selalu cakap kat dia mcm ni bila dia bahan aku. sedihnyaaa :'( aku terus stop buat essay, aku nangis je dulu. then aku lap air mata, gain strength bila teringat ibu ayah, teringat dia. aku terus buat essay. aku keluar exam awal. 

habis exam, kitorang gerak pergi kubur arwah. ya Allah, sebak sangat. aku duduk tepi kubur dia aku cakap 'fydo, kau elok elok kat sana, kitorang kat sini insyaAllah doakan kau selalu and one more thing, i ll be missing you always' then kitorang terus gerak pergi rumah dia. sampai je rumah dia kitorang salam kak imah, parents dia. then siapa tah tersebut nama fydo tetiba ayah dia 'bukan firdaus lah. Allahyarham firdaus.' kitorang macam 'eh biar betul ayah dia ni' kitorang pulak yg sentap -.- lepastu kitorang jumpa arwah fydo punya precious kid. guess who? he s MIKA ILMAN. fydo's nephew yg paling comel sekali. tengok dia, kitorang teringat arwah sebab fydo sayang sangat kat mika. sikit sikit update pasal mika. then kitorang pun amek gambar dengan dia. pastu kitorang nak balik ni. ayah dia suruh lunch sekali tapi kitorang taknak sebab segan ah dengan family dia yg lain. boleh pulak ayah dia cakap 'makan lah, sedih arwah firdaus kalau dia tengok kawan kawan dia datang rumah dia lepastu tak makan' lepastu apa lagi, semua amek pinggan senduk nasi -.-


memang susah nak amek gambar si kecik ni. lasak -.-

me and arwah fydo used to play uno card at the library. and usually im the winner but masa harini saje bagi dia chance. alaa tu pun dia menang tipis je :)

Allahyarham shafiq bahri and firdaus tajuddin. may Allah bless 'em.  we ll be missing both of you guys a lot :') al-Fatihah
as time goes by, everything will be just fine. arwah fydo said 'whatever happen, life must go on. may life treat you well fara'

No comments:

Post a Comment