Sunday, October 07, 2012

memory


harini, October 7th. lepas solat subuh. lepas aku habis baca doa, aku tutup mata rapat rapat. aku teringat muka arwah. aku dengar suara arwah panggil aku 'faraah, faraahh' aku rindu dia. aku text mirul 'awak,kite teringat dua dua arwah. kadang kadang kite rasa yg semua ni mimpi. rasa macam dorang ada lagi' then mirul reply 'tak baby, awak yg kena kuat' pastu aku reply 'sayang, kite nak bagitau awak something tapi awak janji dgn kite yg awak tak marah' 'okay sayang' then aku pun tanya 'awak ingat tak duit syiling UK awak yg awak suruh kite jaga dulu? syiling tu ada kat arwah. dia amek tanpa pengetahuan kite. then dia tak sempat nak pulangkan, dia dah pergi dulu. kite taktau macam mana nak mintak kat family dia' mirul reply 'takpe hun, tah mana lah arwah simpan. awak pun, jangan bagi org pegang wallet awak' kay, yg ni dia reply sinis. kite tak perasan bila dia amek lah sayang -.- fydo, aku rindu nak bahan style kau yg macam red indian tu, rindu nak bahan kasut kau yg macam kasut cina jual sayur tu. 

the most important thing is I MISS YOU, STUPID MORON BASTARD THAT ALWAYS BRAGGING ABOUT YOUR FLUENT BRITISH ACCENT AND ALWAYS BRAGGING ABOUT YOUR FAKE LIFE. aku teringat bila hang call then aku malas nak dengar cerita hang and all u ll say is 'faraah, dengar laa cerita aku ni. hang ni kalau hang aku dengar je dari A-Z tapi bila aku, hang taknak dengar' haha jahat kan aku. bukan aku malas nak dengar, aku malas nak dengar kau cerita dalam loghat british hang tu -.- aku teringat yg hang suruh aku beli number dg. senang nak call, murah. aku cakap 'mirul pun pernah cakap pasal number dg tapi rumah kite takde line' arwah kata 'takpe, kat uitm ni ada line. nanti kita cari phone murah utk number dg.' pastu aku macam, perlu ke semua ni? -.- lama kitorang cakap pasal number dg, haritu kitorang keluar pergi vm (village mall) then ada kat tengah2 alam ni ada macam booth dg. pastu fydo ajak aku beli number tu. at the moment aku terfikir 'membazir beli number ni, duit dah laa ciput ni plus, rumah aku mmg takde line' then arwah tanya 'cepat la pilih number farah' aku fikir punya fikir last last aku ckap kat dia yg sume ni membazir then dia kata 'takpe, aku belanja hang' aku macam eh sanggup gila sampai nak belanja tapi aku mmg taknak. salia bought one. aku sorang je tak beli. haa masa nak balik uitm dalam kereta masa yg lain tak masuk kereta lagi, arwah marah aku 'kenapa hang tak amek number dg tu?. pointless tau aku beli. hang dah ckp nak pakai number dg sama sama kan? tengok tu perangai. malas la aku macam ni' aku diam je lah. malas nak gaduh. biar dia cool down. balik tu dia text. still cakap pasal number dg tu. serious aku malas nak dengar dia bebel haha jahatnya akuu ........ -.- 

tetiba aku teringat masa salia beli bb (blackberry) kat cs haritu. truth be told, aku takde rasa pape pun. i was like sokay, takpe lah salia dapat bb aku dapat lappy. tapi arwah cakap kat aku masa kitorang letak beg kat bonet kereta 'takpe farah, nanti aku belikan hang bb' aku tergelak kot haha aku macam, 'im okay la sb, i tak kisah pun semua tu' masa dalam kereta time salia dok suruh ate setting bb dia, dorang dok seronok seronok cakap pasal bbm bbm lah apa lah. aku pun saje laa gurau 'alaaa untunglah semua dah pakai bb, semua nanti tweet via blackberry, kite je tweet via web, via text' serious aku gurau oh. tetiba arwah text me masa dalam kereta tu 'im texting you *via text as long as im alive... hehe' nampak tak? im so touched at the moment eventhough aku tak kisah pun about that bb thingy. then aku teringat, my mood affect his mood. whenever aku diam dalam kereta mesti dia text tanya kenapa, bila aku senyap time makan pun dia text jugak. he text 'im so not okay when you re not okay :'(' you said that you ll always be the best brother that i ve ever had. BUT NOW YOU RE GONE. I VE LOST MY BROTHER, MY BESTFRIEND. siapa  nak ganti tempat hang? siapa lagi yg boleh buat kite sakit hati gila dengar loghat hang? dengan siapa kite nak gossip gossip pasal semua benda? :'( eventhough kite dah tak rapat macam dulu, bila kite borak still borak benda yg sama, gossip pasal benda yg sama. kite gelak kot bila cerita pasal 'budik' haha pasal semua rahsia yg only kite dengan kau yg tau (sebenarnya mirul pun tau jugak) :D tapi apa yg hang cerita semua kite bagitau hang kan yg kite mesti cerita kat mirul? hihi 

pasal hang pulak shafiq yg comel. shafiq kata nak jadi as hard as titanium tapi kenapa shafiq pergi dulu? 
farah segan gila dulu bila arwah fydo pergi bgtau shafiq yg farah cakap shafiq comel then dengan innocentnya shafiq tanya 'i ni comel ke farraaa?' <--- rindu nak dengar huruf R hang yg pelat tu :'( rindu nak gelak kan shafiq sebut 'wekweasi (rekreasi)'nasi goweng kampung' nanti siapa nak relply tweet farah bila farah tweet 'i miss my gay' selalunya shafiq mesti reply 'i miss u too farra, lama tak lepak dgn farraa' sorry shafiq, farah tak sanggup nak tengok shafiq masa dekat hosp haritu. farah sedih. tengok arwah fydo yg tak teruk sangat tu pun farah sedih sangat apatah lagi nak tengok shafiq yg dorang kata lagi teruk dari arwah fydo.

 shafiq, farah ingat lagi yg shafiq text yg shafiq mimpi farah kena santau sampai kurus haha jahat shafiq lepastu shafiq cakap yg maybe mimpi tu nak tunjuk one day nanti farah kurus. tapi bila farah dah kurus nanti shafiq dengan fydo takde :'( farah rindu laa shafiq yg comel and fydo yg comel sikit ni :D hope both of you guys aman kat sana. kitorang selalu doakan korang insyaAllah. Ya Allah tempatkan lah mereka ditempat orang orang yg Kau redhai, ditempat orang yg beriman :') aaminn.. miss you guys a lot :)

No comments:

Post a Comment